Menu

Tre alternative træningsformer

18. april 2017 - Træning
Tre alternative træningsformer

Har du prøvet det der er at prøve indenfor træning? Eller leder du blot efter en alternativ træningsform? Hvad end det er at omlægge din livstil eller blot tabe et par kilo, er du havnet det helt rigtige sted. Her finder du tre forskellige træningsformer, som virkelig vil give dig sved på panden samtidig med, du har det sjovt.

CrossFit

Den første træningsform er CrossFit, hvor du vil blive en del af et fællesskab med en stærk holdånd. Det er den ultimative træningsform, som er lige så effektiv, som den er hård. Du vil blive udfordret indenfor et mix af vægtløftning, kondition og gymnastiske udfoldelser. Det er en træningsform, der træner hele kroppen og kan tilpasses, så træningen passer netop til dit behov. I de rå og autentiske omgivelser tilbyder denne form for træning en kombination af udholdenhed, hastighed, balance, smidighed og styrke, hvor du med frie vægte, vægtestænger, kettlebells, ringe, medicinbolde, sandsække og traktordæk har mulighed for at komme i dit livs form.

Udendørs træning

Den anden træningsform er udendørs træning, som de senere år har fanget folks interesse – med god grund. Naturen er et af de bedste sted at udfolde sig fysisk. Dette kan ske enten i form af holdtræning eller i mindre grupper, hvor man kombinerer kondition- og styrketræning. Samtidig med at du får frisk luft, socialt samvær og en god holdånd, giver de varierende øvelser dig sved på panden, hvor ingen træning ligner de andre. Denne træningsform giver plads til alle uanset størrelse, alder og niveau. Samtidig med at du bliver udfordret fysisk er der altid højt humør, hvor trænere og instruktører ofte er ret kreative i valg af øvelser. Ved denne træningsform har man ikke brug for avanceret træningsudstyr, og det gode ved en træning som denne er, at den ikke blot er forbeholdt sommeren, men faktisk kan udføres året rundt.

Cirkeltræning

Den tredje og sidste træningsform er cirkeltræning, der på nogle punkter minder om CrossFit, men ved denne træningsform behøver du kun et enkelt redskab: dig selv. Cirkeltræning er en motionsform hvor du ’kører i ring’, og med forskellige styrkeøvelser træner hele kroppen. Der arbejdes i intervaller af f.eks. 45 sekunders arbejde og derefter 15 sekunders pause, hvorefter man bevæger sig videre til næste øvelse. Alt efter hvor mange øvelser cirklen består af, skal man gerne, efter en kort pause, kunne gennemføre cirklen 2-4 gange. Formålet med denne træning er en god muskeltræning samtidig med, at du får pulsen op og forbrænder en masse kalorier. Med øvelser som lunges, armbøjninger, squat, mavebøjninger, planke og burpees opnår du en varieret træning, hvor du med fordel kan veksle mellem en række forskellige øvelser fra gang til gang. Det gode ved denne træningsform er, at den er præcis så hård, som du ønsker den skal være. Det er udelukkende op til dig at bestemme intensiteten, men når først man er mødt op og er i gang, er det de færreste der kan lade være med at give den fuld gas.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *