Menu

Bliv klar til sommeren – her er tre nemme tips til sommerkroppen

1. marts 2017 - Nyheder
Bliv klar til sommeren – her er tre nemme tips til sommerkroppen

Det er blevet marts måned, og derfor er foråret nu officielt over os. Det betyder efterhånden et farvel til store vinterjakker, tykke sweatere og sort tøj, der kan camouflere vores ellers blege vinterkroppe. Du kender sikkert følelsen; sommeren nærmer sig med hastige skridt, men udsigterne til en tip-top sommerkrop virker stadig lange. Snart indbyder vejret til lette kjoler, stroptoppe og bikini, men er du også klar til det?

Det kan være svært at genfinde motivation og energiniveau ovenpå en kold og lang vinter, og mission ”sommerkrop” virker måske en anelse uoverskueligt. Der er dog ingen grund til panik – hjælpen er på vej! Her får du tre nemme tips til at kickstarte din sommerkrop.

Tip #1: Drik masser af vand

Undersøgelser viser gang på gang, at vand er en mirakelkur i mange henseender! Udover at give dig mere energi og en bedre forbrænding, så hjælper vand også med at give en mæthedsfornemmelse, der kan hjælpe dig til et varigt vægttab. Samtidig er vand også essentielt for at undgå dehydrering, når du motionerer i sommervarmen. 

Tip #2: Gør motion til en leg

Det er nemt at lave små ændringer i din hverdag for at få lidt ekstra motion. Du skal bare vælge de sunde løsninger! Tænk over det: Hvornår har du sidst taget trappen i stedet for elevatoren? Eller cyklet i stedet for at tage bussen? Du kan også overveje at udfordre dig selv for at øge motivationen. Du kan for eksempel installere en skridttæller på din telefon og sætte daglige skridtmål, eller du kan cykle en omvej gennem skoven på vej hjem fra arbejde. Mulighederne er mange – det handler bare om at være kreativ og gribe dem!

Hvis det kniber med at finde motivationen alene, så kan du prøve at finde en makker at alliere dig med. Du har måske en veninde på studiet, der står i samme situation som dig? I kunne for eksempel blive træningsmakkere og derigennem kombinere motion og socialt samvær, og så kan I også hjælpe hinanden med at holde hovedet højt og motivationen oppe.

Det vigtigste er, at motion ikke skal være en byrde, men derimod en aktivitet, der bringer dig i godt humør og giver lidt ekstra energi til hverdagen. 

Tip #3: Få sunde madvaner

Madvaner er en af de sundhedsmæssige områder, der kan have størst indflydelse på din krop, men det er heldigvis også et af områder, der er lettest at ændre på. En sund livsstil er ikke ensbetydende med at droppe alle glæder og fornøjelser i din hverdag, men ved hjælp af få overskuelige ændringer kan du sagtens skabe store resultater. Du kan blandt andet fokusere på at minimere dit indtag af kulhydrater og erstatte det med grøntsager, eller du kan vænne dig til at spise af mindre tallerkener for at minimere dit madindtag. Det kan også være en idé at tvinge dig selv til at tænke i alternativer, for måske kan sliksulten stilles med et stykke frugt? Mulighederne er nok engang endeløse, og derfor handler det i bund og grund bare om at have viljen til at gøre en forskel.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *